Тиждень безпеки життєдіяльності " Здоров'я-запорука успіху" (24-28.01.2022)

27.01.2022 18:34

План-сітка  проведення Тижня безпеки життєдіяльності «Здоров’я дітей – здоров’я нації»

24.01.2022р.

1. Бесіда на тему:  «Без здоров’я немає щастя».

    Мета: формувати дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя - правильно добирати їжу, встановлювати взаємозв’язок між харчовою цінністю продуктів та фізичним розвитком, самопочуттям; вчити дітей планувати свої дії щодо визначення якості їжі для людини; виховувати бажання піклуватися про власне здоров’я та своєї родини.

2. Дидактична гра «Корисне ˗ шкідливе».

Мета: розширювати уявлення і закріплювати знання дітей про шкоду і користь продуктів харчування, формувати основи здорового способу життя, розширювати словник дошкільнят, розвивати комунікативні навички, увагу, пам'ять, слух, швидкість реакції.

25.01.2022р.

1. Розгадування загадок про продукти харчування.

2. Дидактична гра «У продуктовому магазині»

Мета: розвивати пам'ять, увагу, вміння класифікувати, порівнювати; знайомити дітей із назвами відділів продуктового магазину, які продукти харчування в них продаються; формувати уявлення про користь різних продуктів та  інтерес і повагу до професії продавця продуктового магазину.

26.01.2022р.

1. Читання і обговорення вірша Грицька Бойка «Бруднуля».

Мета: формувати у дітей поняття, що чистота - запорука здоров’я; виховувати бережливе відношення до власного здоров’я.

2. Малювання за сюжетом твору.

3. Перегляд м/ф «Королева  Зубна Щітка»

27.01.2022р.

1. Бесіда про зимові розваги (їх користь і шкоду), правила безпеки взимку.

    Мета:  сприяти поглибленню знань з  правил безпеки під час зимових ігор, формувати усвідомлення  поважного ставлення до особистої безпеки та власного здоров’я.

2. Рухливі ігри на природі.

28.01.2022р.

День здоров’я.

Мета. Формувати навички здорового способу життя. Розвивати руховий

апарат, швидкий біг, спритність, силу, кмітливість. Сприяти розвитку

доброго настрою під час змагань. Виховувати увагу, дружбу, чесність,

взаємодопомогу, чемність, повагу один до одного.

Консультація для батьків «Здоров’я дитини понад усе!»

 

24.01.2022 р.

 

1. Бесіда на тему:  «Без здоров’я немає щастя».

    Мета: формувати дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя - правильно добирати їжу, встановлювати взаємозв’язок між харчовою цінністю продуктів та фізичним розвитком, самопочуттям; вчити дітей планувати свої дії щодо визначення якості їжі для людини; виховувати бажання піклуватися про власне здоров’я та своєї родини.

               

Як я розумію народний вислів «Без здоров’я немає щастя»

Як я розумію народний вислів «Без здоров’я немає щастя». «Доки здоров’я служить, то людина не тужить…» — це народна мудрість. В українських прислів’ях закладено багатовіковий народний досвід, який вважає здоров’я однією з найголовніших цінностей людини. «Без здоров’я немає щастя…» — так заповідали нам наші діди та прадіди. І це справді так! Щасливою є та людина, в якої немає хвороб, вона сильна, смілива і дужа. Якщо є здоров’я, можна досягти того, чого бажаєш. Якщо є сила — вибудуєш свій дім, є розум — зробиш цікаве відкриття. Тільки хвороба може бути завадою на шляху до будь-яких досягнень. Тому й треба берегти своє здоров’я!

Важливою складовою здорового способу життя народ вважає веселу вдачу, сміх. «Веселий сміх — це здоров’я…», «Весела думка — половина здоров’я…» — народне прислів’я допомагає зрозуміти просту істину: людина лиха, недобра, невесела — шкодить насамперед собі!

Якщо хтось має сумнів і думає, що щасливим можна бути без здоров’я, треба лише мати гроші — він помиляється. «Було б здоров’я, а все інше наживемо…», «Здоров’я більше варте, як багатство…», «Здоров’я за гроші не купиш…» — отак твердять народні прислів’я!

Здоров’ю часто протиставляють хворобу, немічний стан. Скільки цікавого можна пропустити, скільки можливостей втратити, якщо витрачати свій час на хвороби та боротьбу із ними! Правильно каже народний вислів: «Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють…»

Тож прислів’я навчають: здоров’я є однією з найбільших цінностей для людини, яку можна зберегти, та не можна ні набути, ні купити. Якщо подумати добре, одразу зрозумієш, що для цього треба робити! Це ж дуже просто! Дотримуватися певних правил, які допоможуть тобі бути у гарній фізичній формі і зберігати веселу вдачу! Смійся — і будь щасливий!

  • Давайте повторимо з вами прислів’я , які найбільше запам’яталися і не будемо хворіти.

 

2. Дидактична гра «Корисне ˗ шкідливе».

Мета: розширювати уявлення і закріплювати знання дітей про шкоду і користь продуктів харчування, формувати основи здорового способу життя, розширювати словник дошкільнят, розвивати комунікативні навички, увагу, пам'ять, слух, швидкість реакції.

 

Хід гри.

1) Діти на вибір беруть картку із зображенням продукту. Потім за сигналом вихователя підходять тільки ті діти, на картках яких зображений корисний продукт і пояснюють всім його користь. І навпаки, також з картками шкідливих продуктів.

 

2) У групі визначаються столи для корисної і шкідливої їжі. Діти, отримавши картку із зображенням продуктів, вибирають свою стільницю, пояснюють свій вибір.

 

3) Діти отримують будь-яку картку із зображенням  корисної або шкідливої їжі. Потім за сигналом вихователя діти збираються у відповідні "будиночки" з корисною та шкідливою їжею.

 

25.01.2022 р.

 

1. Розгадування загадок про продукти харчування.

 

Що то за голова,

Що лиш зуби й борода?

(Часник)

 

Печуть мене, смажать і варять,

Їдять мене і дуже хвалять.

(Картопля)

 

Сидить Марушка в семи кожушках.

Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)

 

Довгий, зелений,

Добрий і солоний,

Добрий і сирий.

Хто він такий?

(Огірок)

 

Хто хустиночку свою

Влітку покриває?

І по двадцять хустин

На голівці має?

(Капуста)

 

Народжується з квітки,

Його всі люблять дітки,

Заліза в нім багато,

Рум'яне і хрустке.

А ну, скажіть, малята,

То що ж воно таке?

(Яблуко)

 

Мовби на одній нозі.

Він зростає на лозі.

Подивись скоріш в віконце —

Грона сповнені всі сонця! 

Кожен скуштувати рад

Соковитий... (Виноград)

 

Сонечко маленьке,

Кисло –солоденьке.

На частинки поділю

Своїх друзів пригощу.

Здогадалися, що це?

Корисне, з вітаміном ”С”?

(Апельсин)

 

2. Дидактична гра «У продуктовому магазині»

 

Очікуваний результат: діти повинні знати назви відділів продуктового магазину, які продукти харчування в них продаються; мати уявлення про користь різних продуктів; групувати товари по відділах, використовувати узагальнюючі слова.

 

Цілі: розвивати пам'ять, увагу, вміння класифікувати, порівнювати; знайомити дітей із назвами відділів продуктового магазину, які продукти харчування в них продаються; формувати уявлення про користь різних продуктів та  інтерес і повагу до професії продавця продуктового магазину.

 

Хід гри:

 

Варіант 1. Педагог в ролі директора магазину дає дітям-«продавцям» завдання обладнати свій відділ до відкриття магазину: вибрати необхідні продукти (картинки, муляжі, коробочки, баночки з-під продуктів) для молочного, м'ясного, рибного, хлібного, овочевого, кондитерського , бакалійного відділів, оформити вітрину, розповісти про що продаються продуктах, їх призначення і користь. Виграє той, хто швидше і правильніше оформить свій відділ і розповість про продукти харчування, правильно назве продукти, підібравши узагальнюючі слова.

 

 

 

26.01.2022р.

 

1. Читання і обговорення вірша Грицька Бойка «Бруднуля».

Мета: формувати у дітей поняття, що чистота - запорука здоров’я; виховувати бережливе відношення до власного здоров’я.

 

Читання вірша Грицька Бойка «Бруднуля».

Шапочка у глині,

Сажа на коліні,

Пальчики зелені,

Плаття у смажені.

У смажені навіть ніс,

На щоках сліди від сліз.

Отака Ганнуля,

Дівчинка-бруднуля,

Ранком вона встала —

Постіль не збирала

І надула губки:

Нащо чистить зубки?

Умивалась на швидку:

Бруд увесь на рушнику.

Отака Ганнуля,

Дівчинка-бруднуля.

Після дощику в дворі

Любо гратись дітворі.

Всі такі гарненькі,

Всі такі чистенькі.

Тільки де Ганнуля,

Дівчинка-бруднуля?

Вся замурзана, брудна,

Неохайна дуже —

Подивіться, ось вона

Влізла у калюжу.

Як у нашім дитсадку

Ви зустрінете таку,

То скажіть їй хором:

— Сором!

— Сором!

— Сором!

 Бесіда за змістом вірша.

  • Хто головний герой вірша?
  • Як її називали? Чому?

— Бути чистим — означає утримувати своє тіло і місце навколо

себе в чистоті. Ви згодні з цим чи ні?

— Чи допомагає чистота бути здоровим і підтримувати порядок?

 

2. Малювання за сюжетом твору.

Вихователь пропонує дітям намалювати, якою вони уявляють Ганулю, або якими повинні бути дітки.

 

3. Перегляд м/ф «Королева  Зубна Щітка».

 

27.01.2022р.

1. Бесіда про зимові розваги (їх користь і шкоду), правила безпеки взимку.

    Мета:  сприяти поглибленню знань з  правил безпеки під час зимових ігор, формувати усвідомлення  поважного ставлення до особистої безпеки та власного здоров’я.

Бесіда.

 

Зима – це чудова пора року, яку з нетерпінням чекають усі діти. Але ця пора приносить не тільки радість та задоволення, а й може принести горе та біду.

 

Всі ви любите кататись взимку на санках, ковзанах, лижах. А чи знаєте ви, як правильно користуватись цими предметами, щоб не сталося лиха?

 

Категорично забороняється кататись на ковзанах, санчатах, лижах на проїжджій частині та поблизу неї.

 

Кататись на санчатах можна тільки в місцях, віддалених від дороги. Якщо ви спускаєтесь з високої гори ви повинні стежити, щоб ваші санчата не були направлені на нерухомий предмет, або на іншу дитину, щоб не нанести травму ні собі, ні товаришам. Дітям молодшого шкільного віку забороняється кататись з високих гірок без нагляду дорослих. Не рекомендується кататись на санчатах в темну пору доби. Забороняється сідати на санки більше ніж двом учням. Катаючись на санчатах забороняється мати при собі гострі, колючі, ріжучі, вибухонебезпечні предмети та великі палиці.

 

На ковзанах можна кататись тільки у спеціально відведених для цього місцях (ковзанках), які спеціально утворюються у дворах та на спортивних майданчиках.

 

Кататись на лижах можна тільки у парку або на спортивному майданчику. Під час катання на лижах забороняється збиратись великими групами, щоб не нанести травму палицями собі або товаришам. Дітям молодшого шкільного віку рекомендується кататись на лижах та ковзанах у спеціально відведених для цього місцях, або у дворах своїх будинків тільки під наглядом дорослих.

 

Категорично забороняється кататись на лижах, ковзанах, санках під час великих морозів (більше 20оС), щоб не отримати обмороження обличчя та рук.

2. Рухливі ігри на природі.

28.01.2022 р.

 

День здоров’я.

Розвага для дітей на тему: «Здоров’я – це сила».

 

Мета. Формувати навички здорового способу життя. Розвивати руховий

апарат, швидкий біг, спритність, силу, кмітливість. Сприяти розвитку

доброго настрою під час змагань. Виховувати увагу, дружбу, чесність,

взаємодопомогу, чемність, повагу один до одного.

 

Обладнання: дерев’яні пластини, 2 самокати, 4 куба ,  мотузка, масажні м’ячики – 20 шт., 2 хустинки, 6 обручів, 4 гантелі.

 

Хід розваги.

 

Діти під урочистий марш виходять на спортивний майданчик. Обходять коло пошани і шикуються полу колом.

 

Ведуча: - Сьогодні, у нас свято, яке призначене Дню здоров’я. Ми всі зібрались , щоб позмагатися та здоров’я набратися. Як говорять: «В здоровім тілі – здоровий дух».

 

- Давайте всі привітаємося та побажаємо один одному міцного здоров’я, багато сонця, тепла, блакитного неба, свіжого повітря. А щоб здоровим бути треба фізкультурою займатись не лінитись, рано прокидатись.

 

1дитина              - Хто із спортом дружить

 

Буде завжди дужий

 

Бо не хворий і не кволий

 

А завжди, завжди здоровий!

 

2 дитина             - Щоб завжди у доброму гуморі бути,

 

Про лінощі нам необхідно забути.

 

Ми любимо бігати і стрибати,

 

З друзями зарядку робити.

 

- А тепер нам всім потрібно привітатися та  посміхнутися.

 

Вітання команд та болільників.

 

Сюрпризний момент – прихід лікаря.

 

Ведуча: - А ми лікаря не викликали.

 

Лікар: - Я прийшов перевірити у дітей температуру, поміряти пульс, може кому потрібно зробити укол від вірусу?

 

Ведуча: - Діти комусь погано, потрібна лікарська допомога?

 

Відповіді дітей.

 

Лікар: - А чому ви всі тут зібрались?

 

Ведуча: - У нас тут спортивні змагання і про хвороби ми знати не хочемо.

 

Краще лікарю з нами ставай і розминку починай.

Розминка. Комплекс загально розвиваючих вправ з маленькими масажними м’ячиками.

Ведуча: - Лікарю, а тепер подивися, які наші діти спритні.

 

Гра – естафета «Весела хустинка».

( діти в командах стають парами  обличчям один до одного беруть хустинку за куточки на середину хустинки кладуть м’ячик і несуть разом до орієнтира обходять і назад передавати естафету  іншій парі.)

 

Ведуча: - Ну, що лікарю наші діти схожі на хворих?

 

Лікар: - Ні не схожі, а що вони ще вміють?

 

Ведуча: - А ще діти вміють гарно тримати рівновагу.

 

Гра – змагання « З купинки на купинку».

(діти по черзі переходять по дерев’яним пластинам на землі стукають по кубу і повертаються назад по пластинам передавати естафету. Не можна ставати на землю ногами  ).

 

Ведуча: - А тепер подивися, які наші діти сильні.

 

Змагання « Перетягування мотузки».

Лікар: - Мабуть багато вітамінів з’їли ваші спортсмени, що такі сильні.

 

Ведуча: - А зараз, чия команда швидко по шикується?

 

- Лікарю, а ви полюбляєте подорожувати на поїзді? Ми вас запрошуємо на наш веселий поїзд.

 

Гра – естафета «Поїзд та вагончики».

(перший учасник команди біжить до орієнтиру, оббігає його, біжить назад, бере товариша і знову біжить до куба парою, оббігає його, потім третій і так поки всіх не забере).

 

Ведуча: - Сподобалось кататися, а бігати ти лікарю вмієш? А наші діти самі  швидкі у світі.

 

Гра – естафета «Чия команда швидше».

( діти з хустинкою в руках стрибають на обох ногах з обруча в обруч оббігають куб біжать швидко назад передають хустинку іншому учаснику).

 

Ведуча: - Бачиш, лікарю які в нас діти спортивні та здорові і температурі немає.

 

Лікар: - А я зараз перевірю у мене є спортивні термометри.

 

Гра – естафета «Біг з гантелями».

( діти кладуть по одній гантелі під руки швидко біжать до куба, оббігають його потім назад передавати естафету ).

 

Ведуча: - Лікарю а в тебе є спортивний, екологічно чистий автомобіль?

 

Лікар: - Є ось, прошу позмагатися, як гонщики.

 

Гра – естафета «Гонщики».

( перегони на самокатах, по черзі ідуть до орієнтиру і назад передавати естафету)

 

Ведуча:- Лікарю, що на нашому святі  лікувати нікого не треба. Ми спортом займаємося, вітаміни вживаємо.

 

Лікар:-   Так у вашому садочку просто клас: всі спортивні, мужні, сильні, спритні і здорові в добрий час. До побачення! Всім міцного здоров’я!!!

 

Ведуча: - Всього найкращого!!! 

- Діти, всі молодці.

 

-  В здоровім тілі – здоровий дух.

 

 

 

Консультація для батьків «Здоров’я дитини понад усе!»

https://dsrosinka.at.ua/6/fevral/123.jpg

    З давніх давен відомо гасло «Твоє здоров’я в твоїх руках». Але для того, щоб навчитися берегти своє здоров’я треба багато знати, про самих себе, про стан свого організму. Слово «здоров’я» супроводжує дитину з часу її народження. Ще навіть не знаючи, що воно означає, будь який малюк скаже: «Я здоровий, якщо не хворію». Головне завдання дорослих полягає в тому, щоб змінити на ліпше ставлення до власного здоров’я майбутніх громадян України, тим паче, що рівень захворюваності наших дітей дедалі зростає. Щоб дитина могла піклуватися про своє здоров’я та здоров’я інших необхідно виховувати в неї свідоме ставлення до життя. Дуже важливо формувати валеологічний світогляд і мотивацію до здорового способу життя.

На жаль, не завжди батьки можуть служити для дитини позитивним прикладом здорового способу життя, в силу недостатнього розвинутого культурного рівня нашого суспільства, здоров’я ще не  стоїть  на першому місці серед потреб людини, батьки замість занять фізкультурою, спортом, загартуванням, прогулянок на свіжому повітрі, рухливих ігор, воліють посидіти перед екраном телевізорів та комп’ютерів, побути в затишку своєї квартири, з’їсти більшу кількість їжі на ніч, тим самим показуючи не зовсім той приклад дитині що потрібно для здоров’я, а ще самі погано уявляють, як же необхідно долучати дитину до здорового способу життя.

Формування у дитини знань про основи здоров’я передбачається у процесі повсякденного життя дітей, допомагають їм дорослі педагоги та батьки, всі вони мають бути взірцем досконалості, духовної та фізичної гармонії, усвідомлювати свою приналежність до виховання малюків. Шляхи і методи для цього кожному належить вибрати свої, найбільш прийнятні для своєї дитини, її здібностей, потреб, інтересів, але так, щоб вони одночасно і розважилися і збагачувалися знаннями вміннями піклуватися про своє здоров’я.

  1. Перед усім потрібно наладити режим дня і харчування дитини.
  2. В сім’ї повинен бути спокійний психологічний клімат.
  3. Треба забезпечити максимальне перебування дітей на свіжому повітрі не менше ніж 2 години за одну прогулянку.
  4. Рухова активність на повітрі (рухливі ігри, фізичні вправи). Прогулянка – один з важливіших компонентів режиму дня, цей вид відпочинку добре відновлює функціональні ресурси організму, після активної прогулянки у дитини завжди нормалізується апетит і сон.
  5. Сон є важлива складова режиму дня, треба щоб малюк щодня вночі і вдень засинав в один і той же час.
  6. Уже в дошкільні роки дитина має звично дотримуватися методів запобігання захворюванням: полюбити загартування, масаж. Щоб усвідомити необхідність цих засобів, треба зрозуміти що може викликати захворювання. Дитина переконується, що стан здоров’я залежить від природних і соціальних умов, вони впливають як позитивно, так в негативно, залюбки користуємся сонцем, повітрям і водою, у цьому віці саме час вчитися раціонально це робити.
  7. Також потрібно вчити дотримуватися гігієнічних  навичок та норм поведінки в різних видах діяльності, дошкільник спроможний навчитися доглядати за своїм тілом, починаючи з найменшого, що йому вдається. Малюк хоче бути чистим і охайним, виконуючи посильні гігієнічні дії, дітям цікаво буде дізнатися, як здавна український народ дбав про власну чистоту і охайність.
  8. Важливо вчити дітей запобігати травматизму. Усі діти дуже допитливі, в усьому намагаються дослідувати дорослих, вони можуть самостійно брати ніж, включати електроприлади, люблять грати з дрібними предметами, іноді смокчуть їх, засовують у вухо, ніс, можуть проковтнути їх, небезпеку представляють і відчинені влітку вікна і балкони, треба уважно дивитися за дітьми і привчати їх до правил безпечної поведінки, постійно контролювати дії дитини і розповідати, що і де небезпечно.
  9. Щоб підвищити захисні сили організму дитини рекомендуються «живі» вітаміни. Слово «вітамін» походить від латинського «віта»-«життя», «живі»- це значить овочі і фрукти, в овочах та фруктах знаходяться всі необхідні мікроелементи та вітаміни, які потрібні для дитини, дуже корисні для дитини:
  • https://dsrosinka.at.ua/6/fevral/foto_zagadki_pro_ovoshi_i_frukti_3.jpg
  • морква - джерело бета-каротину
  • яблука - багаті залізом
  • буряк - джерело цинку
  • картопля - це калій
  • банани - це магній
  • перець - багатий на кальцій
  • капуста - це клітковина

Всі ці овочі та фрукти дуже необхідні для дитячого організму.

Малятами найбільше опікується їхня сім’я та родина, і дошкільники в свою чергу починають піклуватися про рідних. У них формують певне ставлення до власного здоров’я та здоров’я до членів родини різних поколінь. Спостерігаючи за батьками,  дізнаються, що деякі з них мають шкідливі звички, хочуть, щоб ті їх позбулися. Визнають свою приналежність до певної статі і розуміють її незмінність. З прагненням стати дорослим у дітей виникає бажання бути схожими на своїх батьків. Усвідомлюють, що здоров’я здебільшого передається дітям спадково від батьків. Воно також залежить від стану навколишнього середовища, способу життя і лиш частково від медичного обслуговування.

 

Турбота про розвиток і здоров’я дитини починається з організації здорового способу життя, як у сім’ї так і в дитячому садку. Адже здорова дитина сьогодні – наше успішне завтра!